Debat ang. DM sæsonnen 2011

Share your racing event info with others...
Hvor køres der motard race?

Debat ang. DM sæsonnen 2011

Indlægaf Allan » 25/09/2011 17:49

Hej allesammen.

Første vil jeg gerne takke de 4 motorklubben for det arbejde, som de har lagt i, at lave en DM serie for os i år. Tak :D

Vi har fået lov til, at køre noget fedt race, på nogle fede racerbaner. Der er blevet kørt på kryds og tværs af de tidligere klasser i år. Og det har givet anledning til noget godt race. Men har desværre også givet anledning til en del småproblemer. Anledningen til dette skyldes det nye koncept med en A/B open klasse. Tanken bag konceptet har uden tvivl været god. Men det har desværre ikke virket helt efter hensigten.

Jeg starter denne debat i håb om, at vi kan finde en god løsning for sæsonnen 2012 i god tid. Så vi kan koncentrere os om racet. Og ikke om, hvordan det hele hænger sammen. Jeg kommer her med nogle af de ting, som jeg har oplevet/har tænkt over. Så håber jeg, at nogle af jer andre også kommer med de ting, som I har oplevet/tænkt over.

Tingene kommer ikke i rækkefølge.

1. I Roskilde er der blevet givet point til B-kører i Rookie-klassen (support og rookie kører jo sammen). Det skal der vel ikke ?
Hvis det ikke er en fejl. Skal der vel også givet point til B-kører, som har deltaget i Rookie-klassen til de andre afdelinger.

2. Der er også lavet en point fejl i heat 3. Der er to kører, som begge to har fået 25 point.

3. Den pointgivning har resulteret i, at det er en B-kører, som er blevet samlet nr. 3 i Rookie-klassen i DM-cuppen.
Hvis det endelig er sådan, at B-kørerne skal have point i Rookie-klassen. Er det slet ikke den pågældende B-kører, som er
blevet 3'er i Rookie-klassen.

4. Der er også forskel på, hvor mange klasser, der er blevet præmieret. Til afdelingen på Thy gokart center. Blev Rookie-
klassen og support-klassen præmieret hver for sig. Til de andre afdelinger har support-klassen ikke fået noget.

5. Planen med det nye koncept var, at der skulle komme flere A-kører. Det har desværre ikke virket. Som det ser ud lige nu.
Kommer der kun en nye A-kører. Da resten af top 10, er A-kører i forvejen. Hvis man havde kørt efter det gamle koncept,
var der kommet 3 nye A-kører.

6. Den pågældende nye A-kører føler sig måske heller ikke "rigtig" som " A-kører, da hans bedste resultat i år er en
8. plads. Ikke at jeg skal sige, at motardfolk er pokalrytter. Men et stykke metal i ny og næ er jo en god motiavation-
faktor.

7. Som det var tidligere, blev top 3 i Rookie-klassen, B-kører det efterfølgende år. Med det nye koncept vil det betyde, at når
de nyoprykkede B-kører kommer ud til det efterfølgende års første DM-afdeling. Kommer de til at køre træning og tids-
kørsel mod de allerhurtigste A-kører. Og hvis man kigger på tiderne for i år ser man, at der er ca. 12-15 sekunders forskel
på omgangstiderne. Og man behøver ikke bruge særlig meget tid på hovedregning før man kan se, hvor hurtigt det givet
anledninger til nogle af de småproblemer, som vi har set i år, med hensyn til overhalinger med en omgang.

Det var de ting, som jeg har tænkt over/har oplevet. Håber vi kan få en god og saglig debat ud af mit oplæg. Så vi kan kommer rigtig godt i gang med sæson 2012, som vi allesammen allerede glæder os til.
Den uro som der har været i år, er jo heller ikke et godt ansigt ud ad til for vores sport. Vi skulle jo helst tiltrække flere udøver. Og ikke skræmme dem væk, som kommer forbi og snuser til vores sport.

Med venlig hilsen
Allan #69
Allan

Geografisk sted: Ryomgård

Re: Debat ang. DM sæsonnen 2011

Indlægaf Jonas #21 » 28/09/2011 10:03

Hey ;)

Er enig med Allan,

1)Når A kørene overhaler B kørene med en omgang kan der meget nemt ske nogle uheldige ting,
både A kørene & B kørene får ødelagt deres omgang hvor overhalingen sker.

2) Tror mange C køre som rykker op i B klassen mister lysten til at køre supermotard,da der "ikke" er noget at køre efter, skal forståes sådan at der er jo ikke en 1,2 eller 3 plads at kæmpe om i B klassen.

3) Det hele var meget sjover med de gamle regler
En A klasse og en B klasse og en C klasse.
så alle kan få et godt race ;)
og måske vinde en lille pokal en gang imellem.

Jonas #21
Jonas #21

Re: Debat ang. DM sæsonnen 2011

Indlægaf mikkel#76 » 28/09/2011 19:27

Hej.

Syntes at måden at det blev delt op på i Thy var rigtig god, for så har vi unge stadig en mulighed for at komme op og køre med ''A kørene'' hvilket jeg syntes at er det fedeste, og ved der også kun var 12, syntes det det passede noget bedre end 24! Man kunne måske gost tage de 7 bedste fra hver gruppe, da jeg kunne se at vi lå meget tæt med tiderne. Men det er ihvertfald noget man lære noget af, og får en masse hår på brystet af ;) Så jeg stemmer helt klart for den løsning! syntes de pokaler kan være lidt ligegyldige, jeg køre ihvertfald ikke for at få det plastbæger, men det at man har det sjovt og self noget godt ræs, er i mine øjne det vigtigste!

(havde ikke mulighed for at køre med i Randers, efter det blev flyttet, så ved ikke hvordan i kørte der?)

Mikkel Horne #76
mikkel#76

Tilbage til Supermoto Racing