Begynderspørgsmål

Share your racing event info with others...
Hvor køres der motard race?

Begynderspørgsmål

Indlægaf Ekorn » 6/09/2013 11:08

Hejsa

Jeg var en tur med min lille knægt på snart 3 år i Randers her til slutningen af DM. Det så vældig interessant ud, egentlig for os begge vil jeg sige. I den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål jeg håber på i kan hjælpe med.

Jeg har en gade-knallert der egentlig ikke er så langt fra at være en motard-racer tror jeg. Skal man typisk modificere dem meget før de dur til at køre på bane med? Jeg har nogle nylonklodser på hjulakslerne og håndbeskyttere på styrenderne, men selvfølgelig bare almindelige gededæk på. Det er en husqvarna SM 510'er fra 09 - lige for en god ordens skyld.

Jeg var ved at melde mig ind i AMK, men der var ikke ligefrem en supermotard mulighed i listen, men det er den vej igennem man bør gøre det ikke? Og får man bare stukket en licens i hånden når man har betalt en tusse (eller hvad det nu koster), eller skal man igennem nogle prøver eller lignende?

Når det så kommer til det med at køre har jeg jo formentlig ret meget at lære. Er det mulighed for at få nogen til at "show me the ropes", a la noget undervising, tutoring eller lignende? Der er jo masser af kurser for roadracing, men motard er jo nok et lidt mindre publikum.

Når det så kommer til mindstemanden på 3 år. Skal de også have en licens osv. og er der krav til de cykler de kører på? Jeg havde lidt kig på en elektrisk OSET cykel http://osetbikes.dk/12.5%20tecspecs.html (det er godt nok en trial cykel, men jeg tror ikke det betyder det helt store, han får jo nok nemmere ved at nå jorden så ;) ) - kan man deltage med sådan en eller er det en Yamaha PW 50'er der er startercyklen?

Ja, jeg beklager de mange basale spørgsmål, men jeg er ikke ligefrem på hjemmebane med det her :?

Pft,
Mikkel & Mads
Ekorn

Re: Begynderspørgsmål

Indlægaf JonesRacing » 8/09/2013 21:22

Hej
Du kan sagtens deltage på din SM510, jeg vil endda sige den er bedre end andet jeg har set.
Det er selvfølgelig bedst med rigtige Supermoto dæk men gadedæk fint gå til en begyndelse.
Licens koster 690.-
OSET kan godt bruges men jeg vil klart anbefale PW50. Der er en anden pige på 3 år der også køre PW50.
Kan ske der kommer et trænings kursus eller 2 til næste år.
Hold øje med siden her.
Håber du kan bruge disse svar. 42#

Mvh Jonas Mikkelsen
JonesRacing

Re: Begynderspørgsmål

Indlægaf Ekorn » 9/09/2013 08:17

Det kan jeg bestemt, og det lyder jo sådanset vældig godt det hele.

Mange tak for svar,
Mads
Ekorn

Tilbage til Supermoto Racing